وظیفه کانون وکلا تایید صلاحیت علمی است نه تعیین ظرفیت
درباره سایت


به سایت گروه دانشکده حقوق خوش آمدید.مطالب مندرج در این وبگاه جهت استفاده فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته حقوق طراحی و مختص به تحقیقات و مطالب درسی در مقاطع کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری بوده و به هیچ حزب یا گروهی وابسته نمیباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 1219
تعداد مطالب : 168
تعداد نظرات : 72
تعداد آنلاین : 2

logo-samandehi

تماس با ما

 

 

سردبیر روزنامه همشهری گفت: معیار پذیرش در امر وکالت عقلانی و قانونی و منطقی نیست؛ زیرا وظیفه کانون وکلا تایید صلاحیت علمی است نه تعیین ظرفیت.

به گزارش ایسنا، قربان‌زاده در نشست کمپین حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت که با شعار " رقابت را جایگزین انحصار کنیم" در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو و با یادآوری این که «این جلسه رسمی نیست و یک جلسه دورهمی است» افزود: من از 16 سال پیش در فضای رسانه‌ای بودم و به مدت دو سال سردبیر روزنامه قوه قضاییه به نام ماوا  بودم. از سال 89  تاکنون در روزنامه همشهری سردبیر هستم.

وی با اشاره به این‌که «مشاغل دولتی باید رقابتی شود»، گفت: معنی ندارد کسی در میدان آرژانتین بنشیند و بگوید که ما تعداد محدودی را می‌پذیریم. تو حق این کار را  نداری حتی اگر قانون نبود ، حالا که قانون هست. تو با مانع گذاشتن افراد که نیایند می‌توانی درامد داشته باشی که درست نیست. این افراد داعیه روشنفکری دارند و مدام استقلال کانون وکلا را مطرح می‌کنند  در صورتی که کسی به استقلال کاری ندارد و  دلیلی ندارد که بگویند هفتصد نفر باید انتخاب شوند، تو  حق این کار را نداری. تو یک شغل  لاکچری را ایجاد کردی؟ این سد، سدی است که توجیه عقلانی و منطقی ندارد.

وی با بیان ابن‌که  «شغل وکالت تافته جدا بافته از مشاغل دیگر نیست» گفت:از  این جلسه باید به یک همفکری برای فازهای بعدی کمپین برسیم. برنامه پایش و اخبار شبکه سه و مناظره ها و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری ها منظومه‌ای را تشکیل می‌دهند که دیگر نمی‌توانند نسبت به اسکودا و کانون وکلا بی‌اعتنا باشند. سوال این است که اگر حرف‌تان حق است چرا این همه فشار پشت صحنه وجود دارد؟ چه نیازی به این است که به معاون حقوقی سازمان صدا و سیما برای کنسل کردن مناظره‌ای در این زمینه فشار بیاورید؟ پس تزلزل بوجود آمده نشان می‌‌دهد که موج اول این کمپین صورت گرفته و  تاثیرگذار بوده است.

سردبیر روزنامه همشهری با بیان این‌که «معیار پذیرش شما در وکالت نه عقلانی و نه قانونی و نه منطقی است»،  افزود: ان‌شاءالله  در نیمه دوم بهمن ماه نمایندگان مجلس به وزیر دادگستری  فشار آورند که پاسخگویی وی در این زمینه  ایجاد شود و نمایندگان دیگر نیز در این زمینه بپرسند تا این موضوع  در مجلس فراگیر شود تا دستگاه قصایی را وارد این کمپین کنند.

وی افزود: اگر در این زمینه از حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای سوال شود باعث می شود که موج جدیدی رخ دهد و کانون وکلای مرکز و اسکودا هم  در میزگردها شرکت کنند و وارد یک مباحثه شویم که چنین دغدغه‌ای هست و باید راه حلی در نظر گرفته شود و تا پایان سال  این مجموعه را قانع کنیم که حذف ظرفیت از حرفه وکالت را در نظر گیرند  و برای جایگزینی آن فکری بیندیشند. تعدادی از حقوقدانان در اصفهان در حال نوشتن طرح جایگزین  هستند که به جای حذف ظرفیت وکالت  چه باید کرد.

وی تاکید کرد: باید رقابت در بازار را جایگزین  انحصار در بازار کنیم و مطالبه ما از کانون وکلا فقط اجرای قانون است. بهتر است که تشخیص اشباع بودن یا نبودن بازار را به خود بازار بسپاریم. ما باید موانع را رفع کنیم تا بیکاری هم حل شود تا اشتغالزایی ایجاد شود. وظیفه کانون وکلا تایید صلاحیت علمی است نه تعیین ظرفیت.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست کلیپی برای حاضرین پیرامون حذف محدودیت ظرفیت وکالت پخش شد.

در پایان این نشست نیز جلسه پرسش و پاسخ بین حضار پیرامون موضوع حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت برگزار شد.


نظرات شما عزیزان:

رضافاضلی پور
ساعت19:49---7 بهمن 1395
فرض کنیدازمون وکالت حذف وباگرفتن لیسانس حقوق واردمیشی فکربعدش هم بکنید الان ۶۰درصدوکلامحترم عاجزازپرداخت اجاره بها دفترشان هستند......اشباع شده
پاسخ:باسلام دوست ارجمند و فرهیخته .. حال شما فرض کنید در یک خیابان 10 عدد سوپرمارکت بازشده و بعد از آن یک فروشگاه زنجیره ای در مسافت 1 کیلومتر دورتر .... تمامی کسبه از این اعطای مجوز فروشگاه زنجیره ای ناراحت می باشند .. آیا بهتر نیست ببینیم آن فروشگاه زنجیره ای چرا با اینکه در مسافتی دورتر قرارداد چنین کسب 10 سوپر مارکت را تنزل داده است ؟ به نظرم کیفیت خوب و قیمت مناسب .. .. مع الاسف وکلا در جامعه فعلی بسیار ضعیف عمل نموده اند که با این حجم ورورد دعاوی به مراجع قضایی کسی به سراغشان نرفته و عموم ترجیح می دهند تا بدون مشاور و وکیل حتی به صورت کاملا ناصحیح خواسته خود را مطرح نمایند .. مشکل فرهنگ سازی نیست .. مشکل رانت هیات مدیره کانون است .. مشکل موسسات خود کانون است .. مشکل دانشگاه خود کانون است و مشکل عدم نظارت استصوابی قوه قضائیه بر نحوه اداره کانون است .... ازماست که بر ماست ... حال شما پاسخ دهید چرا موسسات حقوقی که عمومل وکیل نیستند دارای حجم مراجعین به مراتب بیشتر از دادگستری ها هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟ پاسخ شما خود روشنگر این مساله می باشد . باتشکر - احمد علوی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب